Badania realizowane z zastosowaniem metod statystycznych, prowadzone przeważnie na dużych próbach (najczęściej reprezentatywnych).Niewątpliwą zaletą metod ilościowych jest możliwość generalizacji wyników na populację. Prowadzi się je indywidualnie bądź w połączeniu z metodami jakościowymi. Do badań ilościowych zaliczamy metody takie jak CATI (wywiad telefoniczny), PAPI (wywiad bezpośredni), CAPI (wywiad bezpośredni wspomagany komputerowo) oraz CAWI (wywiad online). To na którą metodę ilościową zdecyduje się badacz zależy od wielu czynników, np. CATI jest metodą zbierania danych szybką oraz stosunkowo tanią, podobnie jest w przypadku ilościowych badań internetowych CAWI. PAPI oraz CAPI to metody w których ankieter jest w bezpośredniej relacji z badanym co pozwala na lepszą kontrolę jakości udzielanych informacji. Wyniki uzyskiwane z badań ilościowych mają zazwyczaj charakter opisowy, możemy np. poznać jaki odsetek badanych jest usatysfakcjonowany danym produktem bądź jak konsumenci spostrzegają wizerunek analizowanej firmy. Niewątpliwą zaletą badań ilościowych jest mnogość statystyk jakie można wykorzystać podczas prowadzenia analiz. Wykorzystanie analiz statystycznych sprawia, że uzyskane informacje są bardziej rzetelne a co najważniejsze zgodne z rzeczywistością a więc trafne.
Related Posts
Badania społeczne
badania mające na celu poznanie oraz zrozumienie postaw i opinii społeczeństwa na temat interesującego nas zjawiska. read more
Badanie post-test
badanie pomiaru końcowego wartości zmiennej zależnej, która została poddana wpływowi zmiennej niezależnej w procedurze eksperymentalnej. read more
Badanie stron internetowych
„Jeśli nie ma Cię w internecie, to nie istniejesz” to maksyma, która w przeciągu ostatnich lat z roku na rok... read more
Zalety badania marketingowego
Jakie informacje można uzyskać dzięki badaniom marketingowym? Badania marketingowe bywają nieocenionym źródłem informacji niezbędnych do podjęcia trafnej decyzji, która w rzeczywistości... read more
Badania pilotażowe
badanie, którego celem jest testowanie właściwości pomiarowych skonstruowanego narzędzia. Pilotaż pozwala wyeliminować błędy przed przeprowadzeniem badania właściwego. read more
Etnografia a badania rynku
Etnograficzne badania rynku opierają się przede wszystkim na obserwacji uczestniczącej, bezpośredniej, ale nie tylko. Podejście etnograficzne to metoda bardzo syntetyczna,... read more
Próby badawcze w badaniach
Dobór próby badawczej w badaniu Dobór próby to bardzo złożony i wymagający dużej wiedzy proces. Tak naprawdę to od niego zależy... read more
Eye tracking w badaniach marketingowych
Na co zwracamy uwagę podczas przeglądania prasy, co przyciąga nasz wzrok podczas oglądania spotów reklamowych, które billboardy zauważymy na ulicy?... read more
Badania uwarunkowań rynkowych
Większość klientów wysyłając brief z zapytaniem na realizację badania marketingowego koncentruje się na realizacji jednego celu przez agencję - dostarczenie... read more
Badanie chłonności rynku vs. badanie pojemności rynku
Pojęcia: pojemność i chłonność rynku podobnie, jak kategorie: popyt i podaż są konstruktami ekonomicznymi (dotyczą jednak nieco szerszego spektrum). Są... read more