instytucje specjalizujące się przeprowadzaniu wszelako pojętych badań rynkowych i społecznych w celu dostarczenia aktualnych informacji na temat mechanizmów ekonomicznych, psychologicznych i społecznych mających wpływ na skuteczne funkcjonowanie organizacji, przedsiębiorstw oraz społeczeństwa.
Related Posts
Badania typu „in home test”
badania ilościowe przeprowadzane w domach respondentów przez przeszkolonych ankieterów, których celem jest dostarczenie szczegółowych i wnikliwych informacji na... read more
Badania rynkowe – branża budowlana
Przeszło od dwóch lat słyszmy w mediach, iż branża budowlana przeżywa kryzys. Analitycy rynkowi podają, iż główną przyczyną zachowań kryzysogennych... read more
Badania stylów kierowania
W niniejszym artykule kładziemy nacisk na związek stylów kierowania organizacją, a ich skutecznością. Aktualnie w małych i średnich przedsiębiorstwach mamy do... read more
Badania ewaluacyjne
Historia badań ewaluacyjnych rozpoczyna się w Stanach Zjednoczonych, na początku lat 60 XX wieku. Impulsem do rozwoju tego typu pomiarów... read more
Badania marketingowe w branży spożywczej „Convenience food”
Zmiana preferencji konsumenckich w ostatnich latach w Polsce, podyktowana wzrostem tempa życia, spowodowała dynamiczny rozwój rynku żywności wysoko przetworzonej... read more
Metody jakościowe a badania rynku
Wybór metody badawczej zależy od problemu badawczego a zwłaszcza od tego jakie informacje zlecający chce uzyskać. Metody badawcze możemy podzielić... read more
Kryteria w badaniach segmentacyjnych
Badania segmentacyjne, jak sama nazwa wskazuje mają na celu wyodrębnienie istotnych grup konsumentów danego produktu lub usługi. Sama kategoryzacja konsumentów... read more
Metoda conjoint w badaniach rynku/badaniach marketingowych
Jedną z metod badawczych mających szerokie zastosowanie w badaniach marketingowych jest technika conjoint. Metoda sama w sobie polega na dekompozycji... read more
Czynniki zakłócające trafność badania
Trafność uzyskanych wyników w badaniach rynkowych zależy od wielu czynników, a obowiązek ich kontroli spoczywa na badaczu, który dzięki swojej... read more
Tajemniczy Klient
Mystery Shopping (tajemniczy klient) jest to jedna z najefektywniejszych metod badania poziomu obsługi klientów. Historia tej metody rozpoczęła się w... read more