Mystery Shopping (tajemniczy klient) jest to jedna z najefektywniejszych metod badania poziomu obsługi klientów. Historia tej metody rozpoczęła się w Stanach Zjednoczonych w latach 40 XX wieku. Na początku była wykorzystywana jedynie w branży finansowej, z czasem jednak zaczęto ją stosować na szerszą skalę. Dziś Mystery Shopping jest najczęściej wykorzystywaną metodą badania poziomu obsługi opierającą się na obserwacji. Szybki rozwój technologii w XX wieku (zwłaszcza telekomunikacji i internetu) sprawił, że powstały nowe sposoby sprzedaży oraz dystrybucji dóbr co przyczyniło się do modyfikacji metody. Dziś wyróżnia się kilka rodzajów Mystery Shopping m.in. audyt bezpośredni, audyt ekspercki, audyt telefoniczny, audyt e-mail oraz internetowy.
Related Posts
Badanie post-test
badanie pomiaru końcowego wartości zmiennej zależnej, która została poddana wpływowi zmiennej niezależnej w procedurze eksperymentalnej. read more
Badanie odejść pracowniczych
Działy HR w ciągu ostatnich 5 lat doświadczają nowych zmian wśród pracowników. Rynek pracowników odciska swoje piętno na większości podmiotów... read more
Badania marketingowe w branży hotelarskiej
Wrocław, a także kilka innych dużych miast w Polsce czeka w najbliższym wiele inicjatyw sportowych i kulturalnych. W związku z... read more
Korzyści płynące z badań Mystery shopping
Tajemniczy klient dowie się czy poszczególne oddziały stosują się do standardów wyznaczonych przez firmę? Tajemniczy klient sprawdzi jaki jest poziom obsługi... read more
Zalety badania marketingowego
Jakie informacje można uzyskać dzięki badaniom marketingowym? Badania marketingowe bywają nieocenionym źródłem informacji niezbędnych do podjęcia trafnej decyzji, która w rzeczywistości... read more
Testy reklamy
badania, których celem jest dostarczenie opinii na temat zaprezentowanego materiału promującego dany produkt ( reklama TV, reklama... read more
Badania Trackingowe
Badania Trackingowe to metoda bardzo często wykorzystywana w badaniach rynku. Metodologię tą stosujemy wtedy gdy chcemy zbadać zmiany zachodzące w... read more
Mapy percepcyjne jako narzędzie badań rynkowych
Narzędzia tego typu wykorzystywane w badaniach rynkowych mają na celu dostarczanie informacji ważnych z perspektywy tworzenia strategii marketingowych. Mapy percepcji to... read more
Badanie użyteczności i funkcjonalności produktu
Badanie użyteczności i funkcjonalności produktu najczęściej przeprowadzane jest w paradygmacie pomiaru ilościowego. Realizowane jest wobec produktów już istniejących na rynku,... read more
Czynniki zakłócające proces badawczy
W badaniach rynkowych istnieje wiele czynników mogących mieć negatywny wpływ na prawdziwość uzyskanych wyników. Odpowiedzialność, za ich skuteczne kontrolowanie bierze... read more