Mystery Shopping (tajemniczy klient) jest to jedna z najefektywniejszych metod badania poziomu obsługi klientów. Historia tej metody rozpoczęła się w Stanach Zjednoczonych w latach 40 XX wieku. Na początku była wykorzystywana jedynie w branży finansowej, z czasem jednak zaczęto ją stosować na szerszą skalę. Dziś Mystery Shopping jest najczęściej wykorzystywaną metodą badania poziomu obsługi opierającą się na obserwacji. Szybki rozwój technologii w XX wieku (zwłaszcza telekomunikacji i internetu) sprawił, że powstały nowe sposoby sprzedaży oraz dystrybucji dóbr co przyczyniło się do modyfikacji metody. Dziś wyróżnia się kilka rodzajów Mystery Shopping m.in. audyt bezpośredni, audyt ekspercki, audyt telefoniczny, audyt e-mail oraz internetowy.
Related Posts
Badania typu „in home test”
badania ilościowe przeprowadzane w domach respondentów przez przeszkolonych ankieterów, których celem jest dostarczenie szczegółowych i wnikliwych informacji na... read more
Badanie skuteczności kanałów dystrybucji
Nie jest tajemnicą, że aby sprzedać dany towar trzeba go najpierw skutecznie rozdystrybuować, czyli pozyskać nabywców dzięki zapewnieniu im... read more
Tajemniczy Klient
Mystery Shopping (tajemniczy klient) jest to jedna z najefektywniejszych metod badania poziomu obsługi klientów. Historia tej metody rozpoczęła się w... read more
Badania H&A
(od ang.Habits & Attitudes) – przedmiotem badań jest analiza ilościowa nawyków i postaw konsumentów w stosunku do badanego zjawiska... read more
Różnice w badaniach rynkowych i marketingowych
Zarówno badania marketingowe jak i rynkowe są narzędziami, których celem jest poznanie procesów oraz zjawisk rynkowych jak również dostarczenie informacji... read more
Badania sondażowe a dobór próby
To jedna z najpopularniejszych metod wykorzystywanych w badaniach opinii publicznej. Metoda ta polega na stworzeniu kwestionariusza, którym następnie za pośrednictwem... read more
Badania CATI
(Computer - Assisted Telephone Interviewing) - wywiad telefoniczny ze wspomaganiem komputerowym) Jest to prosta i szybka metoda pozyskiwania... read more
Badania organizacji
badania, których celem jest dostarczenie kluczowych informacji na temat mechanizmów mających wpływ na funkcjonowanie ekonomiczne, marketingowe i ekonomiczne przedsiębiorstw. read more
Badania konsumenckie
badania realizowane zazwyczaj przez przedsiębiorców i organizacje, których celem jest poznanie zwyczajów, postaw, opinii, zachowań konsumentów na... read more
Segmentacja rynku wstęp
Nie od dziś wiadomo, że każdy konsument poszukuje innego produktu. Jeden woli wydać więcej, ale mieć za to dłuższy okres... read more