Nie od dziś wiadomo, że każdy konsument poszukuje innego produktu. Jeden woli wydać więcej, ale mieć za to dłuższy okres gwarancji, inny natomiast nie przywiązuje do tego aż takiej wagi. Różnice w preferencjach konsumentów weryfikuje rynek, na którym znajduje się coraz więcej produktów jednej kategorii zaspokajających potrzeby nawet najwybredniejszych użytkowników. Aby zaspokoić potrzeby konsumentów, musimy w pierwszej kolejności podzielić rynek na grupy jednorodne tzw. segmenty. Identyfikacja segmentów to nic innego jak znalezienie konsumentów o podobnych potrzebach. Kolejnym krokiem jest dopasowanie oferty marketingowej do grupy docelowej, a więc takiej, która najlepiej pozwoli osiągnąć cele firmy. Ten etap należy do zadań marketerów, którzy coraz to bardziej wymyślnymi sztuczkami starają się zwrócić uwagę potencjalnych klientów. Istnieje wiele rodzajów segmentacji np. można podzielić konsumentów ze względu na miejsce zamieszkania (małe, duże miasto lub wieś), cechy demograficzne (wiek, płeć, wykształcenie), cechy psychograficzne (cechy osobowości, style życia) czy cechy behawioralne (okazje, nawyki zakupowe). Dzięki badaniom segmentacyjnym producenci różnego rodzaju dóbr są w stanie dopasować swoją ofertę do potrzeb konsumentów, którzy traktowani są jako grupa docelowa. Ponadto analizy tego typu pozwalają zidentyfikować najbliższa konkurencję co znacznie upraszcza funkcjonowanie przedsiębiorstwa.
Related Posts
Skale pomiarowe wykorzystywane w badaniach rynkowych
Wybór skali pomiaru to jeden z nieodłącznych elementów tworzenia narzędzi wykorzystywanych w badaniach rynku. Od rodzaju skali zależy w dużej... read more
Badania typu „in hall test”
badania ilościowe przeprowadzane w specjalnie zaaranżowanych salach, których celem jest dostarczenie szczegółowych i wnikliwych ocen respondentów na temat... read more
Dobór próby badawczej w badaniach rynku
Dobór próby to bardzo ważny proces od którego w dużej mierze zależy jakość uzyskanych wyników. Metody doboru można podzielić na... read more
Badanie skuteczności kanałów dystrybucji
Nie jest tajemnicą, że aby sprzedać dany towar trzeba go najpierw skutecznie rozdystrybuować, czyli pozyskać nabywców dzięki zapewnieniu im... read more
Badania pilotażowe
badanie, którego celem jest testowanie właściwości pomiarowych skonstruowanego narzędzia. Pilotaż pozwala wyeliminować błędy przed przeprowadzeniem badania właściwego. read more
Badania omnibusowe CATI
Zalety najniższa cena na rynku: Konkurencyjne ceny badania. 100% wywiadów zrealizowanych na bazie telefonów komórkowych: Wysoka jakość danych zebranych przy użyciu telefonów... read more
Techniki analizy statystycznej w badaniach rynkowych
W badaniach rynkowych stosuje się najróżniejsze metody statystyczne, w zależności od tego jakie informacje chcemy uzyskać. Wachlarz wykorzystywanych metod zaczyna... read more
Rezultat badania zdeterminowany adekwatnością i rzetelnością metody badawczej
W przypadku badań marketingowych, analiz rynkowych realizowanych dla klientów biznesowych bardzo ważny jest szybki czas ich realizacji. Dlaczego? Wynika to... read more
Polityka badań rynkowych a korzyści dla organizacji
Nieustanna walka o rynkowe podium. Branża biznesowa stale ewoluuje, odważnie wkracza w nowe dziedziny życia. Rośnie liczba dużych organizacji, jak i... read more
Raporty dla deweloperów
Oferujemy wsparcie w następujących obszarach: Rekomendacje dotyczące wyboru biura pośrednictwa nieruchomości: Zakres: Wybór biura do współpracy w zakresie sprzedaży inwestycji. Metodologia: Analiza danych... read more