Najprościej mówiąc agencje badawcze dostarczają przedsiębiorcą niezbędnych informacji potrzebnych do podejmowania kluczowych decyzji biznesowych. W Polsce początki rozwoju branży badawczej dotyczą wczesnych lat 90, to właśnie wtedy rodzime firmy zajmujące się najróżniejszą działalnością, idąc za przykładem przedsiębiorstw zachodnich zrozumiały, że działania marketingowe są niezbędnym narzędziem pozwalającym na stawianie czoła konkurencji w kształtującej się gospodarce wolnorynkowej. Dziś marketerzy mają szerokie pole do manewru jeżeli chodzi o wybór firmy świadczącej usługi badawcze. Niektóre z agencji badawczych specjalizują się w wąskich obszarach (np. zajmują się jedynie badaniami jakościowymi czy etnograficznymi) inne zaś prowadzą działalność obejmującą wszelkie obszary badawcze ( zajmują się zarówno badaniami rynku jak i opinii publicznej). Ponadto firmy badawcze różnią się stosowaną metodologią oraz technikami zbierania danych np. zbadanie wizerunku marki x a co za tym idzie uzyskane informacje z takiego badania mogą znacznie różnić się od siebie. Należy jednak zaznaczyć, że uzyskanie odmiennych danych przez agencje nie oznacza bynajmniej, że któraś popełniła błąd, jest to raczej przyczyną zastosowania odmiennej metodologii.
Related Posts
Badania sondażowe a dobór próby
To jedna z najpopularniejszych metod wykorzystywanych w badaniach opinii publicznej. Metoda ta polega na stworzeniu kwestionariusza, którym następnie za pośrednictwem... read more
Kluczowa rola wskaźników marketingowych a efektywność i skuteczność przedsiębiorstwa
Rynek badań marketingowych w Polsce na dobre zaczął się rozwijać po 1989 roku (powstanie pierwszej, niezależnej, polskiej firmy badawczej- Demoskop).... read more
Ceny badań marketingowych
Klienci kontaktując się z agencją badawczą często oczekują, iż w przeciągu bardzo krótkiego czasu (nawet kilku godziny) otrzymają wycenę... read more
Badanie skuteczności kanałów dystrybucji
Nie jest tajemnicą, że aby sprzedać dany towar trzeba go najpierw skutecznie rozdystrybuować, czyli pozyskać nabywców dzięki zapewnieniu im... read more
Próby badawcze w badaniach
Dobór próby badawczej w badaniu Dobór próby to bardzo złożony i wymagający dużej wiedzy proces. Tak naprawdę to od niego zależy... read more
Rezultat badania zdeterminowany adekwatnością i rzetelnością metody badawczej
W przypadku badań marketingowych, analiz rynkowych realizowanych dla klientów biznesowych bardzo ważny jest szybki czas ich realizacji. Dlaczego? Wynika to... read more
Charakterystyka metody CATI
CATI czyli indywidualny wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo wykorzystywany jest bardzo często w badaniach społecznych jak i marketingowych. Gdy chcemy poznać... read more
Badania rynkowe – branża budowlana
Przeszło od dwóch lat słyszmy w mediach, iż branża budowlana przeżywa kryzys. Analitycy rynkowi podają, iż główną przyczyną zachowań kryzysogennych... read more
Zadbaj o wizerunek firmy
Wizerunek firmy buduje się za pomocą różnych narzędzi, w zależności od tego na kim chcemy zrobić dobre wrażenie. Przykładowo tworzeniem... read more
Audyt bezpośredni
To najczęściej stosowana odmiana Mystery Shopping. Przeszkoleni audytorzy wysyłani są do punktów, w których mają dokonać obserwacji. Następnie... read more