Najprościej mówiąc agencje badawcze dostarczają przedsiębiorcą niezbędnych informacji potrzebnych do podejmowania kluczowych decyzji biznesowych. W Polsce początki rozwoju branży badawczej dotyczą wczesnych lat 90, to właśnie wtedy rodzime firmy zajmujące się najróżniejszą działalnością, idąc za przykładem przedsiębiorstw zachodnich zrozumiały, że działania marketingowe są niezbędnym narzędziem pozwalającym na stawianie czoła konkurencji w kształtującej się gospodarce wolnorynkowej. Dziś marketerzy mają szerokie pole do manewru jeżeli chodzi o wybór firmy świadczącej usługi badawcze. Niektóre z agencji badawczych specjalizują się w wąskich obszarach (np. zajmują się jedynie badaniami jakościowymi czy etnograficznymi) inne zaś prowadzą działalność obejmującą wszelkie obszary badawcze ( zajmują się zarówno badaniami rynku jak i opinii publicznej). Ponadto firmy badawcze różnią się stosowaną metodologią oraz technikami zbierania danych np. zbadanie wizerunku marki x a co za tym idzie uzyskane informacje z takiego badania mogą znacznie różnić się od siebie. Należy jednak zaznaczyć, że uzyskanie odmiennych danych przez agencje nie oznacza bynajmniej, że któraś popełniła błąd, jest to raczej przyczyną zastosowania odmiennej metodologii.
Related Posts
Kluczowa rola wskaźników marketingowych a efektywność i skuteczność przedsiębiorstwa
Rynek badań marketingowych w Polsce na dobre zaczął się rozwijać po 1989 roku (powstanie pierwszej, niezależnej, polskiej firmy badawczej- Demoskop).... read more
Charakterystyka badań panelowych
Badania panelowe jest to jedna z metod zbierania danych w badaniach rynku. Polega na tym, że osoby raz przez nas... read more
Różnice w badaniach rynkowych i marketingowych
Zarówno badania marketingowe jak i rynkowe są narzędziami, których celem jest poznanie procesów oraz zjawisk rynkowych jak również dostarczenie informacji... read more
Badanie chłonności rynku vs. badanie pojemności rynku
Pojęcia: pojemność i chłonność rynku podobnie, jak kategorie: popyt i podaż są konstruktami ekonomicznymi (dotyczą jednak nieco szerszego spektrum). Są... read more
Badanie Omnibusowe CATI B2B TOP 10
Tematyka Badania: W badaniu omnibusowym CATI B2B możliwe jest umieszczanie pytań zgodnie z preferencjami Zleceniodawcy. Tematyka badania może obejmować: Opinie na temat... read more
Badania CATI
(Computer - Assisted Telephone Interviewing) - wywiad telefoniczny ze wspomaganiem komputerowym) Jest to prosta i szybka metoda pozyskiwania... read more
Zachowania konsumenckie w badanich rynkowych
Jedną z wielu potrzeb informacyjnych jakie Zamawiający badanie chce uzyskać są dane odnośnie zachowań konsumenckich. Wyniki badania powinny zatem dostarczyć... read more
Rynek lokalny czy regionalny?
Nie ważne czy jestem młodym przedsiębiorcą czy też doświadczonym ” rekinem biznesu”, za każdym razem kiedy myślisz o ... read more
Badania eksperymentalne
badania, w których eksperymentator manipuluje zmienną niezależną w celu wykazania przyczynowości oddziaływania na zmienną zależną. read more
Analizy strategiczne
Celem analizy strategicznej jest dostarczenie kluczowych informacji o przedsiębiorstwie oraz otoczeniu w jakim funkcjonuje. Metodycznie przeprowadzona analiza otoczenia... read more