technika, dzięki której możemy ustalić minimalny oraz maksymalny próg wrażliwości cenowej grupy docelowej konsumentów. Analiza parametrów cenowych produktu jest szczególnie zalecana firmom wprowadzającym nowy produkt lub usługę na rynek, jak i w przypadku zmiany parametrów cech rdzennych czy zewnętrznych obecnych produktów. Istotą badań cenowych jest wykazanie najbardziej optymalnych relacji pomiędzy produktem, a ceną.
Related Posts
Metody statystyczne w badaniach marketingowych
Każda agencja badawcza ma swój własny wypracowany aparat obliczeniowy, który wykorzystuje podczas analizy problemów badawczych jednak zdecydowana większość raportów opiera... read more
Dobór próby badawczej w badaniach rynku
Dobór próby to bardzo ważny proces od którego w dużej mierze zależy jakość uzyskanych wyników. Metody doboru można podzielić na... read more
Techniki projekcyjne w badaniach marketingowych
Do badań rynku wykorzystywane są różne metody, wśród nich sięga się także po metody jakościowe. Stosuje się ją w celu... read more
Badania fokusowe
(Focus Group Interviews -Zogniskowane Wywiady Grupowe (FGI)) metoda badań jakościowych, polegająca na analizie wypowiedzi uczestników uzyskanych... read more
Jakość obsługi nie powinna mieć znaczenia ze względu na miesiąc
Wg badań psychologicznych jeden niezadowolony klient dzieli się przeciętnie negatywną informacją z dziewięcioma innymi osobami. Dwóch niezadowolonych klientów to już... read more
Badania CAWI
(Computer - Assisted Web Interviewing) - ankieta internetowa nadzorowana przez system komputerowy), technika badań ilościowych, w której respondent... read more
Badanie wpływu pandemii na biznes
Trudno nie zgodzić się z tezą, że ostatnie 1,5 roku dużo zmieniły w funkcjonowaniu biznesu na świecie. Jak jest postrzegany... read more
Ceny badań marketingowych
Klienci kontaktując się z agencją badawczą często oczekują, iż w przeciągu bardzo krótkiego czasu (nawet kilku godziny) otrzymają wycenę... read more
Tajemniczy klient czyli o Mystery Shopping
Mystery Shopping (tajemniczy klient) jest to jedna z najefektywniejszych metod badania poziomu obsługi klientów. Historia tej metody rozpoczęła... read more
Badanie skuteczności kanałów dystrybucji
Nie jest tajemnicą, że aby sprzedać dany towar trzeba go najpierw skutecznie rozdystrybuować, czyli pozyskać nabywców dzięki zapewnieniu im... read more