badania, w których eksperymentator manipuluje zmienną niezależną w celu wykazania przyczynowości oddziaływania na zmienną zależną.
Related Posts
Badania typu „in hall test”
badania ilościowe przeprowadzane w specjalnie zaaranżowanych salach, których celem jest dostarczenie szczegółowych i wnikliwych ocen respondentów na temat... read more
Rezultat badania zdeterminowany adekwatnością i rzetelnością metody badawczej
W przypadku badań marketingowych, analiz rynkowych realizowanych dla klientów biznesowych bardzo ważny jest szybki czas ich realizacji. Dlaczego? Wynika to... read more
Audyt internetowy
W obecnych czasach Internet stał się bardzo ważnym kanałem sprzedażowym dla prawie każdej branży. Z dnia na dzień w sieci... read more
Zachowania konsumenckie w badanich rynkowych
Jedną z wielu potrzeb informacyjnych jakie Zamawiający badanie chce uzyskać są dane odnośnie zachowań konsumenckich. Wyniki badania powinny zatem dostarczyć... read more
Blind Testy w badaniach rynku
Blind tests czyli inaczej mówiąc ślepe testy służą do badania preferencji (np. smaku, zapachu,) związanych z daną kategorią produktową. Największą... read more
Badania rynku a identyfikacja nisz rynkowych w czasach recesji
Modyfikacja dotychczasowego produktu, wprowadzenie na rynek nowości to bardzo złożone i ryzykowane przedsięwzięcia, ale jak mówi znane wszystkim przysłowie:... read more
Monitoring cen
Tym co nierozerwalnie łączy dostawcę, przedsiębiorcę, konsumenta i produkt jest cena – a dokładniej: jej wysokość. To ona w głównej... read more
Badanie spontanicznej świadomości reklamy
Spontaniczna świadomość reklamy określana jest przy pomocy wskaźnika (spontaneous advertising awareness, unaided advertising awareness), który informuje nas o poziomie zapamiętywania... read more
Wartość życiowa klienta ( CLV)
Customer Lifetime Value (CLV) jest to wskaźnik wartości życiowej klienta stosowany w badaniach rynku, a dotyczy wartości zysku netto, możliwe... read more
Firmy badania rynku/ instytut badania rynku/Agencje badania rynku
instytucje specjalizujące się przeprowadzaniu wszelako pojętych badań rynkowych i społecznych w celu dostarczenia aktualnych informacji na temat... read more