Nie od dziś wiadomo, że każdy konsument poszukuje innego produktu. Jeden woli wydać więcej, ale mieć za to dłuższy okres gwarancji, inny natomiast nie przywiązuje do tego aż takiej wagi. Różnice w preferencjach konsumentów weryfikuje rynek, na którym znajduje się coraz więcej produktów jednej kategorii zaspokajających potrzeby nawet najwybredniejszych użytkowników. Aby zaspokoić potrzeby konsumentów, musimy w pierwszej kolejności podzielić rynek na grupy jednorodne tzw. segmenty. Identyfikacja segmentów to nic innego jak znalezienie konsumentów o podobnych potrzebach. Kolejnym krokiem jest dopasowanie oferty marketingowej do grupy docelowej, a więc takiej, która najlepiej pozwoli osiągnąć cele firmy. Ten etap należy do zadań marketerów, którzy coraz to bardziej wymyślnymi sztuczkami starają się zwrócić uwagę potencjalnych klientów. Istnieje wiele rodzajów segmentacji np. można podzielić konsumentów ze względu na miejsce zamieszkania (małe, duże miasto lub wieś), cechy demograficzne (wiek, płeć, wykształcenie), cechy psychograficzne (cechy osobowości, style życia) czy cechy behawioralne (okazje, nawyki zakupowe). Dzięki badaniom segmentacyjnym producenci różnego rodzaju dóbr są w stanie dopasować swoją ofertę do potrzeb konsumentów, którzy traktowani są jako grupa docelowa. Ponadto analizy tego typu pozwalają zidentyfikować najbliższa konkurencję co znacznie upraszcza funkcjonowanie przedsiębiorstwa.
Related Posts
Monitoring preferencji klientów – przeciwdziałanie migracji klientów
W każdej branży koszty pozyskania nowego odbiorcy usług/ produktów są zawsze o wiele wyższe niż utrzymanie dotychczasowych klientów. Lojalni... read more
Raporty dla deweloperów
Oferujemy wsparcie w następujących obszarach: Rekomendacje dotyczące wyboru biura pośrednictwa nieruchomości: Zakres: Wybór biura do współpracy w zakresie sprzedaży inwestycji. Metodologia: Analiza danych... read more
Analiza segmentacyjna e-commerce
Rozwój technologii napędza rozwój wiele różnych gałęzi rynkowych. Niewątpliwie sektor handlu przeszedł w ostatnich latach największe zmiany dzięki przeniesieniu procesu... read more
CATI vs.CAWI
CATI (computer assisted telephone interview) jest wywiadem telefonicznym ze wspomaganiem komputerowym. Polega na przeprowadzaniu ankiety poprzez rozmowę telefoniczną z respondentem... read more
Polityka badań rynkowych a korzyści dla organizacji
Nieustanna walka o rynkowe podium. Branża biznesowa stale ewoluuje, odważnie wkracza w nowe dziedziny życia. Rośnie liczba dużych organizacji, jak i... read more
Badanie wpływu pandemii na biznes
Trudno nie zgodzić się z tezą, że ostatnie 1,5 roku dużo zmieniły w funkcjonowaniu biznesu na świecie. Jak jest postrzegany... read more
Cechy badań ankietowych
Ankiety stanowią jeden z najpopularniejszych sposobów gromadzenia informacji w badaniach rynku. Zaprojektowanie takiego narzędzia to jednak bardzo złożony proces, który... read more
Badanie stron internetowych
„Jeśli nie ma Cię w internecie, to nie istniejesz” to maksyma, która w przeciągu ostatnich lat z roku na rok... read more
Badania uwarunkowań rynkowych
Większość klientów wysyłając brief z zapytaniem na realizację badania marketingowego koncentruje się na realizacji jednego celu przez agencję - dostarczenie... read more
Badania rynkowe – branża budowlana
Przeszło od dwóch lat słyszmy w mediach, iż branża budowlana przeżywa kryzys. Analitycy rynkowi podają, iż główną przyczyną zachowań kryzysogennych... read more