inaczej zarys przedmiotu badania, dostarczany do agencji badania rynku przez zleceniodawcę w formie dokumentu. Brief problemu badawczego powinien zawierać istotne informacja na temat: problematyki badania, kontekstu marketingowego, celu badania, wstępnego rozwiązania metodologii badawczej (jeżeli zleceniodawca posiada wiedzę ), budżetu. Brief problemu badawczego jest podstawą do przygotowania oferty badawczej.
Related Posts
Badania jakościowe
Badania prowadzone na małych próbach, realizowane zazwyczaj w formie indywidualnych wywiadów (IDI) lub zogniskowanych wywiadów fokusowych (FGI). Badania... read more
Badanie odejść pracowniczych
Działy HR w ciągu ostatnich 5 lat doświadczają nowych zmian wśród pracowników. Rynek pracowników odciska swoje piętno na większości podmiotów... read more
Metoda MAT w badaniu rynku
Metoda MAT jest techniką często stosowaną przez przedsiębiorstwa w analizie 12-miesięcznego trendu sprzedaży, jak i prognozach sprzedaży. Zastosowanie metody MAT... read more
Badanie chłonności rynku vs. badanie pojemności rynku
Pojęcia: pojemność i chłonność rynku podobnie, jak kategorie: popyt i podaż są konstruktami ekonomicznymi (dotyczą jednak nieco szerszego spektrum). Są... read more
Kryteria w badaniach segmentacyjnych
Badania segmentacyjne, jak sama nazwa wskazuje mają na celu wyodrębnienie istotnych grup konsumentów danego produktu lub usługi. Sama kategoryzacja konsumentów... read more
Firmy badania rynku/ instytut badania rynku/Agencje badania rynku
instytucje specjalizujące się przeprowadzaniu wszelako pojętych badań rynkowych i społecznych w celu dostarczenia aktualnych informacji na temat... read more
Badania preferencji konsumentów
Badania preferencji konsumentów są stosowane by jak najlepiej dopasować dany produkt do potrzeb klienta. Wyniki uzyskane z takiego badania są... read more
Metody badania rynku
Metody badania rynku Czym się różnią metody jakościowe od ilościowych w badaniach rynku ? Jest to jeden z podstawowych problemów, które badacz... read more
Badanie wpływu pandemii na biznes
Trudno nie zgodzić się z tezą, że ostatnie 1,5 roku dużo zmieniły w funkcjonowaniu biznesu na świecie. Jak jest postrzegany... read more
Próba badawcza
odsetek populacji biorący udział w badaniu, dobrany w oparciu o ściśle sprecyzowane kryteria metodologiczne. W zależności od charakteru ... read more