CATI czyli indywidualny wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo wykorzystywany jest bardzo często w badaniach społecznych jak i marketingowych. Gdy chcemy poznać w dość krótkim czasie opinię społeczeństwa na temat jakiegoś zjawiska, bądź przeprowadzić krótkie badanie wizerunkowe marki/produktu, wywiad telefoniczny wydaje się być bardzo dobrym rozwiązaniem. Agencje badawcze posiadają rozbudowane studia CATI, w których w jednym czasie może pracować nawet kilkudziesięciu Tele-ankieterów dzięki czemu przebadanie dużej próby respondentów nie stanowi żadnego problemu. Metoda ta jak każda inna powinna być stosowana rozważnie, ponieważ nie każdy problem badawczy da się dzięki niej rozwiązać. Zdecydowanie mocną stroną opisywanej metody jest czas w jakim możemy zebrać dane oraz stosunkowo niski koszt badania. Do słabych stron możemy, natomiast zaliczyć małą liczbę pytań zawartych w kwestionariuszu oraz ograniczenia związane z poziomem ich trudności. Problemem może być również niemożność prezentacji badanym materiałów multimedialnych. Podsumowując metoda CATI jest bardzo przydatna gdy potrzebujemy uzyskać w szybkim czasie informacje na temat interesującego nas zjawiska, należy jednak pamiętać, że poziom szczegółowości informacji uzyskanych tą metodą może nas nie satysfakcjonować.
Related Posts
Badania ceny produktów i usług
technika, dzięki której możemy ustalić minimalny oraz maksymalny próg wrażliwości cenowej grupy docelowej konsumentów. Analiza parametrów cenowych... read more
Rola Moderatora w badaniach rynkowych prowadzonych metodą FGI
Zogniskowane wywiady grupowe (FGI) są metodą bardzo często wykorzystywaną w badaniach rynku. Za ich pomocą jesteśmy w stanie uzyskać informacje... read more
Badania rynkowe – branża budowlana
Przeszło od dwóch lat słyszmy w mediach, iż branża budowlana przeżywa kryzys. Analitycy rynkowi podają, iż główną przyczyną zachowań kryzysogennych... read more
Zachowania konsumenckie w badanich rynkowych
Jedną z wielu potrzeb informacyjnych jakie Zamawiający badanie chce uzyskać są dane odnośnie zachowań konsumenckich. Wyniki badania powinny zatem dostarczyć... read more
Wskaźnik satysfakcji klientów
Sukcesem każdej firmy są zadowoleni i wierni klienci. Usatysfakcjonowani klienci to lojalni klienci, a także tacy, których utrzymanie kosztuję firmę... read more
Badania H&A
(od ang.Habits & Attitudes) – przedmiotem badań jest analiza ilościowa nawyków i postaw konsumentów w stosunku do badanego zjawiska... read more
Badania Omnibusowe PAPI
Zalety Badania: Najniższa cena na rynku: Koszt badania jest konkurencyjny i dostosowany do potrzeb klientów. Praca ankieterów podlega zapisowi cyfrowemu: Zapewnia to... read more
Segmentacja rynku wstęp
Nie od dziś wiadomo, że każdy konsument poszukuje innego produktu. Jeden woli wydać więcej, ale mieć za to dłuższy okres... read more
Badania marketingowe w branży hotelarskiej
Wrocław, a także kilka innych dużych miast w Polsce czeka w najbliższym wiele inicjatyw sportowych i kulturalnych. W związku z... read more
Dobór próby badawczej w badaniach rynku
Dobór próby to bardzo ważny proces od którego w dużej mierze zależy jakość uzyskanych wyników. Metody doboru można podzielić na... read more