odsetek populacji biorący udział w badaniu, dobrany w oparciu o ściśle sprecyzowane kryteria metodologiczne. W zależności od charakteru badania wyróżnia się próby reprezentatywne (dobór losowy) w których uzyskane wyniki możemy generalizować na populację oraz próby niereprezentatywne (dobór wedle ustalonych wcześniej kryteriów)-wyniki są wiarygodne jedynie dla badanej grupy respondentów.
Related Posts
CAPI jako metoda wykorzystywana w badaniach rynkowych
Podczas badań prowadzonych metodą CAPI (tak jak w przypadku badań PAPI) kontakt ankietera z respondentem jest bezpośredni (twarzą w twarz),... read more
Badania Effective Sales Channels
Jeszcze pięćdziesiąt lat temu nie mieliśmy do czynienia z taką różnorodnością produktów czy też usług, kwestia ta dotyczy... read more
Badanie systemu motywacji finansowej
Codziennie czytamy raporty odnośnie wynagrodzeń pracowniczych. Zawierają one istotne informacje o ich minimalnym wzroście, o ich średniej, czy też kto... read more
Badanie spontanicznej świadomości reklamy
Spontaniczna świadomość reklamy określana jest przy pomocy wskaźnika (spontaneous advertising awareness, unaided advertising awareness), który informuje nas o poziomie zapamiętywania... read more
Badania CASI
(Computer - Assisted Self Interviewing) - komputerowa ankieta wypełniana samodzielnie przez respondenta) W badaniach CASI, uczestnik badania, zaopatrzony... read more
Badania ewaluacyjne
Historia badań ewaluacyjnych rozpoczyna się w Stanach Zjednoczonych, na początku lat 60 XX wieku. Impulsem do rozwoju tego typu pomiarów... read more
Charakterystyka metody CATI
CATI czyli indywidualny wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo wykorzystywany jest bardzo często w badaniach społecznych jak i marketingowych. Gdy chcemy poznać... read more
Badania stylów kierowania
W niniejszym artykule kładziemy nacisk na związek stylów kierowania organizacją, a ich skutecznością. Aktualnie w małych i średnich przedsiębiorstwach mamy do... read more
Badania Desk research
metoda badań społecznych lub marketingowych uwzględniająca szczegółową analizę istniejących już danych (danych pierwotnych). read more
Rezultat badania zdeterminowany adekwatnością i rzetelnością metody badawczej
W przypadku badań marketingowych, analiz rynkowych realizowanych dla klientów biznesowych bardzo ważny jest szybki czas ich realizacji. Dlaczego? Wynika to... read more