inaczej zarys przedmiotu badania, dostarczany do agencji badania rynku przez zleceniodawcę w formie dokumentu. Brief problemu badawczego powinien zawierać istotne informacja na temat: problematyki badania, kontekstu marketingowego, celu badania, wstępnego rozwiązania metodologii badawczej (jeżeli zleceniodawca posiada wiedzę ), budżetu. Brief problemu badawczego jest podstawą do przygotowania oferty badawczej.
Related Posts
Charakterystyka metody CATI
CATI czyli indywidualny wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo wykorzystywany jest bardzo często w badaniach społecznych jak i marketingowych. Gdy chcemy poznać... read more
Badania ceny produktów i usług
technika, dzięki której możemy ustalić minimalny oraz maksymalny próg wrażliwości cenowej grupy docelowej konsumentów. Analiza parametrów cenowych... read more
Badania rynkowe – branża budowlana
Przeszło od dwóch lat słyszmy w mediach, iż branża budowlana przeżywa kryzys. Analitycy rynkowi podają, iż główną przyczyną zachowań kryzysogennych... read more
Badania Desk research
metoda badań społecznych lub marketingowych uwzględniająca szczegółową analizę istniejących już danych (danych pierwotnych). read more
Badania preferencji konsumentów
Badania preferencji konsumentów są stosowane by jak najlepiej dopasować dany produkt do potrzeb klienta. Wyniki uzyskane z takiego badania są... read more
Kluczowa rola wskaźników marketingowych a efektywność i skuteczność przedsiębiorstwa
Rynek badań marketingowych w Polsce na dobre zaczął się rozwijać po 1989 roku (powstanie pierwszej, niezależnej, polskiej firmy badawczej- Demoskop).... read more
Metody statystyczne w badaniach marketingowych
Każda agencja badawcza ma swój własny wypracowany aparat obliczeniowy, który wykorzystuje podczas analizy problemów badawczych jednak zdecydowana większość raportów opiera... read more
Badania rynku – wybór odpowiedniej metody zbierania danych
W badaniach rynkowych istnieje wiele ilościowych metod zbierania danych. Należą do nich m.in. wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo (CATI), bezpośredni indywidualny... read more
Jakość wyników badań marketingowych a funkcjonowanie przedsiębiorstwa
Badania marketingowe są ważnym elementem funkcjonowania niejednego przedsiębiorstwa. Kiedy na zebraniu zarządu, naradach działów pojawiają się pytania: jakie działania należy podjąć... read more
Wskaźnik satysfakcji klientów
Sukcesem każdej firmy są zadowoleni i wierni klienci. Usatysfakcjonowani klienci to lojalni klienci, a także tacy, których utrzymanie kosztuję firmę... read more