odsetek populacji biorący udział w badaniu, dobrany w oparciu o ściśle sprecyzowane kryteria metodologiczne. W zależności od charakteru badania wyróżnia się próby reprezentatywne (dobór losowy) w których uzyskane wyniki możemy generalizować na populację oraz próby niereprezentatywne (dobór wedle ustalonych wcześniej kryteriów)-wyniki są wiarygodne jedynie dla badanej grupy respondentów.
Related Posts
Badania PAPI
(Paper and Pencil Interview) jedna z technik badań ilościowych, realizowana w formie wywiadu bezpośredniego, podczas którego odpowiedzi respondenta ... read more
Źródła błędów w badaniach
Na początku warto zacząć od analizy samego zapytania odnośnie wyceny badania przesłanego przez klienta. Jeżeli stwierdzamy ewidentne różnice wynikające z... read more
Czynniki zakłócające trafność badania
Trafność uzyskanych wyników w badaniach rynkowych zależy od wielu czynników, a obowiązek ich kontroli spoczywa na badaczu, który dzięki swojej... read more
Badanie post-test
badanie pomiaru końcowego wartości zmiennej zależnej, która została poddana wpływowi zmiennej niezależnej w procedurze eksperymentalnej. read more
Badania rynku a udział w rynku
Jednym z elementów badań rynkowych może być udział w rynku. Jest to wskaźnik o bardzo prostej formule, aczkolwiek pomimo swojej... read more
Badania syndykatowe
badania określonego problemu badawczego przeprowadzane na zlecenie grupy klientów lub z inicjatywny agencji badawczej. read more
Raporty dla deweloperów
Oferujemy wsparcie w następujących obszarach: Rekomendacje dotyczące wyboru biura pośrednictwa nieruchomości: Zakres: Wybór biura do współpracy w zakresie sprzedaży inwestycji. Metodologia: Analiza danych... read more
Mapy percepcyjne jako narzędzie badań rynkowych
Narzędzia tego typu wykorzystywane w badaniach rynkowych mają na celu dostarczanie informacji ważnych z perspektywy tworzenia strategii marketingowych. Mapy percepcji to... read more
Badania ilościowe
Badania realizowane z zastosowaniem metod statystycznych, prowadzone przeważnie na dużych próbach (najczęściej reprezentatywnych).Niewątpliwą zaletą metod ilościowych jest możliwość generalizacji wyników... read more
Badanie postaw nabywców- modele złożone
W dostępnej literaturze poświęconej zastosowaniu badań marketingowych można znaleźć dość obszerne artykuły na temat modeli postępowania nabywców zarówno dóbr inwestycyjnych,... read more