metoda badań społecznych lub marketingowych uwzględniająca szczegółową analizę istniejących już danych (danych pierwotnych).
Related Posts
Charakterystyka metody CATI
CATI czyli indywidualny wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo wykorzystywany jest bardzo często w badaniach społecznych jak i marketingowych. Gdy chcemy poznać... read more
Badania kompetencji pracowników
Kompetencje pracowników są tematem badań organizacyjnych od początków koncepcji cech osobowościowych. Nie będziemy jednak zajmować się teoriami badań, ale ich... read more
Metoda Trackingowa w badaniach rynkowych
Badania trackingowe wykorzystujemy po to by poznać zmiany postaw oraz zachowań konsumentów interesujących nas produktów. Badanie rynkowe tego typu jest... read more
Zalety badania marketingowego
Jakie informacje można uzyskać dzięki badaniom marketingowym? Badania marketingowe bywają nieocenionym źródłem informacji niezbędnych do podjęcia trafnej decyzji, która w rzeczywistości... read more
Twoja firma na nowym rynku
Nadal spotykamy się z sytuacjami, gdzie firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw przed wejściem na nowy rynek swoje działania... read more
Dane wtórne w badaniach rynku
Dane wtórne to informacje gromadzone ze źródeł już istniejących, dzięki czemu ich pozyskanie nie wymaga prowadzenia bezpośrednich badań rynkowych. Główną... read more
Cechy badań ankietowych
Ankiety stanowią jeden z najpopularniejszych sposobów gromadzenia informacji w badaniach rynku. Zaprojektowanie takiego narzędzia to jednak bardzo złożony proces, który... read more
Raporty dla galerii handlowych
Zakres Tematyczny Usługi Zachowania zakupowe mieszkańców: Analiza ruchu klientów w galeriach handlowych, obiektach handlowych, marketach wielkopowierzchniowych. Rozkład ruchu klienta według dzielnic administracyjnych miasta. Postawy... read more
Badania sondażowe a dobór próby
To jedna z najpopularniejszych metod wykorzystywanych w badaniach opinii publicznej. Metoda ta polega na stworzeniu kwestionariusza, którym następnie za pośrednictwem... read more
Czynniki wykluczające jednostki z badania
Rzetelność wyników uzyskanych w badaniach marketingowych w szczególności zależy od autentyczności wypowiedzi respondentów. Oczywiście jeżeli badany będzie chciał nas oszukać... read more