CATI czyli indywidualny wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo wykorzystywany jest bardzo często w badaniach społecznych jak i marketingowych. Gdy chcemy poznać w dość krótkim czasie opinię społeczeństwa na temat jakiegoś zjawiska, bądź przeprowadzić krótkie badanie wizerunkowe marki/produktu, wywiad telefoniczny wydaje się być bardzo dobrym rozwiązaniem. Agencje badawcze posiadają rozbudowane studia CATI, w których w jednym czasie może pracować nawet kilkudziesięciu Tele-ankieterów dzięki czemu przebadanie dużej próby respondentów nie stanowi żadnego problemu. Metoda ta jak każda inna powinna być stosowana rozważnie, ponieważ nie każdy problem badawczy da się dzięki niej rozwiązać. Zdecydowanie mocną stroną opisywanej metody jest czas w jakim możemy zebrać dane oraz stosunkowo niski koszt badania. Do słabych stron możemy, natomiast zaliczyć małą liczbę pytań zawartych w kwestionariuszu oraz ograniczenia związane z poziomem ich trudności. Problemem może być również niemożność prezentacji badanym materiałów multimedialnych. Podsumowując metoda CATI jest bardzo przydatna gdy potrzebujemy uzyskać w szybkim czasie informacje na temat interesującego nas zjawiska, należy jednak pamiętać, że poziom szczegółowości informacji uzyskanych tą metodą może nas nie satysfakcjonować.
Related Posts
Techniki analizy statystycznej w badaniach rynkowych
W badaniach rynkowych stosuje się najróżniejsze metody statystyczne, w zależności od tego jakie informacje chcemy uzyskać. Wachlarz wykorzystywanych metod zaczyna... read more
Badania uwarunkowań rynkowych
Większość klientów wysyłając brief z zapytaniem na realizację badania marketingowego koncentruje się na realizacji jednego celu przez agencję - dostarczenie... read more
Kryteria w badaniach segmentacyjnych
Badania segmentacyjne, jak sama nazwa wskazuje mają na celu wyodrębnienie istotnych grup konsumentów danego produktu lub usługi. Sama kategoryzacja konsumentów... read more
Magiczny ROI
Dla tych, którzy się jeszcze nie spotkali z panem ROI’em powiemy tylko, iż za tajemniczym akronimem nie... read more
Badania pilotażowe
badanie, którego celem jest testowanie właściwości pomiarowych skonstruowanego narzędzia. Pilotaż pozwala wyeliminować błędy przed przeprowadzeniem badania właściwego. read more
Dane wtórne w badaniach rynku
Dane wtórne to informacje gromadzone ze źródeł już istniejących, dzięki czemu ich pozyskanie nie wymaga prowadzenia bezpośrednich badań rynkowych. Główną... read more
Jakość wyników badań marketingowych a funkcjonowanie przedsiębiorstwa
Badania marketingowe są ważnym elementem funkcjonowania niejednego przedsiębiorstwa. Kiedy na zebraniu zarządu, naradach działów pojawiają się pytania: jakie działania należy podjąć... read more
Badania Omnibusowe PAPI
Zalety Badania: Najniższa cena na rynku: Koszt badania jest konkurencyjny i dostosowany do potrzeb klientów. Praca ankieterów podlega zapisowi cyfrowemu: Zapewnia to... read more
Badania typu „in hall test”
badania ilościowe przeprowadzane w specjalnie zaaranżowanych salach, których celem jest dostarczenie szczegółowych i wnikliwych ocen respondentów na temat... read more
Wartość życiowa klienta ( CLV)
Customer Lifetime Value (CLV) jest to wskaźnik wartości życiowej klienta stosowany w badaniach rynku, a dotyczy wartości zysku netto, możliwe... read more