Każda agencja badawcza ma swój własny wypracowany aparat obliczeniowy, który wykorzystuje podczas analizy problemów badawczych jednak zdecydowana większość raportów opiera się na najprostszych statystykach tzw. częstościach. Do tej grupy zaliczamy wszelkiego rodzaju zestawienia procentowe, średnie, dominanty, mediany. Oczywiście bywa, że są to jedyne statystyki, które można zastosować, choć w niektórych przypadkach można wykorzystać bardziej zaawansowane metody obliczeniowe takie jak chociażby analiza regresji, analiza skupień czy analiza wariancji. Etapem, w którym decyduje się o tym jakie metody statystyczne będziemy mogli wykorzystać podczas analiz jest projektowanie narzędzia badawczego. To jakie pytania zadamy oraz jakie wybierzemy skale odpowiedzi wpływa na nasze późniejsze możliwości obliczeniowe. Najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie skal ilościowych tzn. skali przedziałowej oraz ilorazowej. Gdy zmienne wyrażone są właśnie na tych skalach wtedy nasze pole do manewru znacznie się poszerza. Wyniki uzyskane z takich zmiennych możemy wykorzystać w analizach regresji, skupień oraz w wielu innych zaawansowanych aparatach obliczeniowych. Rośnie również jakość naszych analiz, przez co możemy dostarczyć klientowi informacje, które dobrze odzwierciedlą rzeczywistość rynkową.
Related Posts
Brief problemu badawczego
inaczej zarys przedmiotu badania, dostarczany do agencji badania rynku przez zleceniodawcę w formie dokumentu. Brief problemu badawczego ... read more
Badania Omnibusowe
wielotematyczne badania, przeprowadzane przez agencje badania rynku na dużych (najczęściej reprezentatywnych) próbach w regularnych odstępach czasu. Zaletą... read more
Metoda conjoint w badaniach rynku/badaniach marketingowych
Jedną z metod badawczych mających szerokie zastosowanie w badaniach marketingowych jest technika conjoint. Metoda sama w sobie polega na dekompozycji... read more
Profilowanie klientów sklepów e-commerce
W poprzednim artykule skupiliśmy się na roli jaką pełni segmentacja klientów przy prowadzeniu sklepu internetowego. Tworzenie grup klientów jest niezbędnym... read more
Ograniczenia badań on-line
Internet z dnia na dzień staje się coraz popularniejszym narzędziem komunikacji, źródłem informacji i narzędziem umożliwiających ich zbieranie. Nie uszło... read more
CATI vs PAPI – zalety i ograniczenia
Indywidualny wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo (CATI) oraz bezpośredni wywiad z wykorzystaniem papierowej wersji kwestionariusza (PAPI) to metody zbierania danych najczęściej... read more
Badanie stron internetowych
„Jeśli nie ma Cię w internecie, to nie istniejesz” to maksyma, która w przeciągu ostatnich lat z roku na rok... read more
Badania omnibusowe CATI
Zalety najniższa cena na rynku: Konkurencyjne ceny badania. 100% wywiadów zrealizowanych na bazie telefonów komórkowych: Wysoka jakość danych zebranych przy użyciu telefonów... read more
Czynniki zakłócające proces badawczy
W badaniach rynkowych istnieje wiele czynników mogących mieć negatywny wpływ na prawdziwość uzyskanych wyników. Odpowiedzialność, za ich skuteczne kontrolowanie bierze... read more
Zachowania konsumenckie w badanich rynkowych
Jedną z wielu potrzeb informacyjnych jakie Zamawiający badanie chce uzyskać są dane odnośnie zachowań konsumenckich. Wyniki badania powinny zatem dostarczyć... read more