odsetek populacji biorący udział w badaniu, dobrany w oparciu o ściśle sprecyzowane kryteria metodologiczne. W zależności od charakteru badania wyróżnia się próby reprezentatywne (dobór losowy) w których uzyskane wyniki możemy generalizować na populację oraz próby niereprezentatywne (dobór wedle ustalonych wcześniej kryteriów)-wyniki są wiarygodne jedynie dla badanej grupy respondentów.
Related Posts
Mapy percepcyjne jako narzędzie badań rynkowych
Narzędzia tego typu wykorzystywane w badaniach rynkowych mają na celu dostarczanie informacji ważnych z perspektywy tworzenia strategii marketingowych. Mapy percepcji to... read more
Firmy badania rynku/ instytut badania rynku/Agencje badania rynku
instytucje specjalizujące się przeprowadzaniu wszelako pojętych badań rynkowych i społecznych w celu dostarczenia aktualnych informacji na temat... read more
Badania CATI
(Computer - Assisted Telephone Interviewing) - wywiad telefoniczny ze wspomaganiem komputerowym) Jest to prosta i szybka metoda pozyskiwania... read more
Rzetelność pomiarów w badaniach marketingowych cz. I
Brzmi poważnie. Jednak zagadnienie to jest ważne i istotne. Osoba poszukująca dobrych badań marketingowych prędzej czy później powinna spotykać... read more
Agencja badania rynku
Instytucja specjalizująca się w realizacji badań rynkowych i społecznych z zachowaniem zasad metodologii badań, technik analizy statystycznej na... read more
Badania CAWI
(Computer - Assisted Web Interviewing) - ankieta internetowa nadzorowana przez system komputerowy), technika badań ilościowych, w której respondent... read more
Badania sondażowe a dobór próby
To jedna z najpopularniejszych metod wykorzystywanych w badaniach opinii publicznej. Metoda ta polega na stworzeniu kwestionariusza, którym następnie za pośrednictwem... read more
Metoda Trackingowa w badaniach rynkowych
Badania trackingowe wykorzystujemy po to by poznać zmiany postaw oraz zachowań konsumentów interesujących nas produktów. Badanie rynkowe tego typu jest... read more
Badanie użyteczności i funkcjonalności produktu
Badanie użyteczności i funkcjonalności produktu najczęściej przeprowadzane jest w paradygmacie pomiaru ilościowego. Realizowane jest wobec produktów już istniejących na rynku,... read more
Segmentacja rynku wstęp
Nie od dziś wiadomo, że każdy konsument poszukuje innego produktu. Jeden woli wydać więcej, ale mieć za to dłuższy okres... read more