Badania realizowane z zastosowaniem metod statystycznych, prowadzone przeważnie na dużych próbach (najczęściej reprezentatywnych).Niewątpliwą zaletą metod ilościowych jest możliwość generalizacji wyników na populację. Prowadzi się je indywidualnie bądź w połączeniu z metodami jakościowymi. Do badań ilościowych zaliczamy metody takie jak CATI (wywiad telefoniczny), PAPI (wywiad bezpośredni), CAPI (wywiad bezpośredni wspomagany komputerowo) oraz CAWI (wywiad online). To na którą metodę ilościową zdecyduje się badacz zależy od wielu czynników, np. CATI jest metodą zbierania danych szybką oraz stosunkowo tanią, podobnie jest w przypadku ilościowych badań internetowych CAWI. PAPI oraz CAPI to metody w których ankieter jest w bezpośredniej relacji z badanym co pozwala na lepszą kontrolę jakości udzielanych informacji. Wyniki uzyskiwane z badań ilościowych mają zazwyczaj charakter opisowy, możemy np. poznać jaki odsetek badanych jest usatysfakcjonowany danym produktem bądź jak konsumenci spostrzegają wizerunek analizowanej firmy. Niewątpliwą zaletą badań ilościowych jest mnogość statystyk jakie można wykorzystać podczas prowadzenia analiz. Wykorzystanie analiz statystycznych sprawia, że uzyskane informacje są bardziej rzetelne a co najważniejsze zgodne z rzeczywistością a więc trafne.
Related Posts
Raporty dla galerii handlowych
Zakres Tematyczny Usługi Zachowania zakupowe mieszkańców: Analiza ruchu klientów w galeriach handlowych, obiektach handlowych, marketach wielkopowierzchniowych. Rozkład ruchu klienta według dzielnic administracyjnych miasta. Postawy... read more
CATI vs.CAWI
CATI (computer assisted telephone interview) jest wywiadem telefonicznym ze wspomaganiem komputerowym. Polega na przeprowadzaniu ankiety poprzez rozmowę telefoniczną z respondentem... read more
Czynniki zakłócające trafność badania
Trafność uzyskanych wyników w badaniach rynkowych zależy od wielu czynników, a obowiązek ich kontroli spoczywa na badaczu, który dzięki swojej... read more
Profilowanie klientów sklepów e-commerce
W poprzednim artykule skupiliśmy się na roli jaką pełni segmentacja klientów przy prowadzeniu sklepu internetowego. Tworzenie grup klientów jest niezbędnym... read more
Korzyści płynące z badań Mystery shopping
Tajemniczy klient dowie się czy poszczególne oddziały stosują się do standardów wyznaczonych przez firmę? Tajemniczy klient sprawdzi jaki jest poziom obsługi... read more
Techniki projekcyjne w badaniach marketingowych
Do badań rynku wykorzystywane są różne metody, wśród nich sięga się także po metody jakościowe. Stosuje się ją w celu... read more
Firmy badania rynku/ instytut badania rynku/Agencje badania rynku
instytucje specjalizujące się przeprowadzaniu wszelako pojętych badań rynkowych i społecznych w celu dostarczenia aktualnych informacji na temat... read more
Czynniki wykluczające jednostki z badania
Rzetelność wyników uzyskanych w badaniach marketingowych w szczególności zależy od autentyczności wypowiedzi respondentów. Oczywiście jeżeli badany będzie chciał nas oszukać... read more
Ograniczenia badań on-line
Internet z dnia na dzień staje się coraz popularniejszym narzędziem komunikacji, źródłem informacji i narzędziem umożliwiających ich zbieranie. Nie uszło... read more
Testowe badania sezonowego menu
Nasze smaki zmieniają się wraz z porą roku. Wiosną chętnie sięgamy po świeże warzywa, latem zajadamy się dojrzałymi owocami, jesienią... read more